مشاوره ایزو و آموزش ایزو و مدل های مدیریتی و مهندسی صنایع

مشاوره و پیاده سازی ایزو 9001 در سازمان ها

مشاوره ایزو و آموزش ایزو و مدل های مدیریتی و مهندسی صنایع

مشاوره و پیاده سازی ایزو 9001 در سازمان ها

اهمیت خوداظهاری تعالی

تمامی سازمان های متقاضی برای حضور در فرآیند ارزیابی تعالی سازمانی بر اساس الگوهای تعالی مختلف باید تمامی فعالیت های انجام شده در سازمان خود را بر اساس مدل تعالی سازمانی به بهترین شکل ممکن در قالب کتابچه اظهارنامه تعالی نمایش دهند .

امروزه شرکت های هولدینگ یا شرکت های مادر وسازمان های قانون گذاران بمنظور ارزیابی سازمان های همکار خود مدل های تعالی سازمانی را مبنای ارزیابی قرار داده و بر مبنای مدل تعالی انتخاب شده شرکت های همکار خود را رتبه بندی و ارزیابی می نمایند در اکثر این مدل های تعالی از مدل تعالی EFQM استفاده شده است .مثلا شرکت توانیر شرکت های توزیع برق را بر اساس مدل تعالی سازمانی مشخص شده ارزیابی نموده ، یا سازمان تنظیم مقررات رادیویی اپراتورهای مخابراتی را سالانه ارزیابی می نماید .

کتابچه اظهارنامه ، تصویری از عملکرد تعالی سازمان می باشد تدوین و نگارش اظهارنامه نقش مهمی را در فرآیند ارزیابی سازمان دارد .
در این مطلب سعی شده است تا اهمیت اظهارنامه تعالی سازمانی تشریح گردد .

اهمیت تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی :

-    ایجاد تصویر اولیه مناسب در ارزیابان قبل از حضور در سازمان شما:

جهت حضور در فرآیند جوایز تعالی و رتبه بندی سازمان ها یا ارزیابی مستقل عملکرد تعالی سازمانی  ، اظهارنامه تعالی قبل از حضور ارزیابان در محل سازمان شما ،  برای ارزیابان از طریق دبیرخانه جوایز تعالی ارسال می گردد و ارزیابان اظهارنامه تعالی را قبل از حضور مطالع می نمایند .
تیم ارزیابی توسط دبیرخانه ارزیابی مشخص شده و اظهارنامه سازمان شما توسط دبیرخانه ارزیابی ، در اختیار هریک از اعضای تیم ارزیابی قرار می گیرد هر یک از اعضای تیم ارزیابی تعالی ، بصورت انفرادی اظهارنامه شما را بررسی نموده و موضوعات مورد نیاز جهت بازدید از محل ، مشخص می گردد.
ارزیابان قبل از بازدید از محل شما ، ارزیابی اولیه اظهارنامه تعالی شما را انجام داده و برداشت های آنها از سازمان شما شکل می گیرد.
سپس نکات قابل بررسی بازدید در زمینه موضوعاتی که کاملا واضح نیست یا مواردی که نتایج آن در اظهارنامه اعلام نشده را مشخص نموده و در بازدید از محل از صحت اطلاعات اظهارنامه تعالی اطمینان حاصل می نمایند .
سپس جلسه اجماع ارزیابان قبل از حضور در سازمان شما برگزار شده و موراد قابل بررسی و نیاز به بازدید از محل توسط ارزیابان مشخص می گردد .
اظهارنامه تعالی به ارزیابان در درک موضوعات کلیدی و ایجاد تصویری روشن و جامع از سازمان شما کمک می نماید.
مناسب بودن و دقت در تنظیم اظهارنامه ، بی تردید بر احساس ارزیابان نسبت به کل سازمان شما تاثیر بسزایی می گذارد . ارزیابان از از همان ابتدای مطالعه اظهارنامه سازمان شما ، تلاش می کنند تا بینش خاصی را نسبت به سازمان شما ایجاد نمایند .
هر سازمانی تنها یکبار این شانس را دارد که نخستین تاثیر مناسب را در ارزیابان ایجاد نماید .لذا اظهارنامه باید کاملا واقعی با عملکرد شما ، شفاف، روشن و جامع باشد .

-    انجام فرآیند خود ارزیابی

–    یکی از روش های خودارزیابی سازمان ، خودارزیابی به روش شبیه سازی جایزه می باشد در این روش ارزیابان آموزش دیده داخل سازمان بر اساس منطق رادار اظهارنامه تعالی سازمانی را مورد ارزیابی قرار می دهند و نقاط قوت و فرصت های بهبود را مشخص نموده و امتیاز سازمان را مشخص می نمایند .

امتیازدهی خودارزیابی به روش شبیه سازی جایزه ، نسبت به سایر روش های خود ارزیابی دقیق تر می باشد ، این روش خودارزیابی برای سازمان هایی که تازه می خواهند فرآیند خودارزیابی را انجام دهند پیشنهاد نمی گردد . ( این روش خودارزیابی با توجه به سطح بلوغ سازمانی برای سازمان ها یی که چندین سال حرکت در مسیر تعالی را شروع نمودند بکار می رود )

- بانک اطلاعاتی از تجارب خوب سازمان شما

از آنجا که اظهارنامه تعالی سازمانی ، مبتنی بر مدل تعالی سازمانی می باشد ، شما می توانید بانکی از رویکردها و نیز نتایج که در چارچوب مدل تعالی سازمانی مشخص شده را مستند و نگهداری نمایید .
با نگهداری بانک اطلاعاتی در آینده می توانید با الگوبرداری از سازمان های برتر صنعت خود در ایران یا کلاس جهانی ، نتایج خود را با آن ها مقایسه نمایید و اقدامات لازم جهت بهبود و نوآوری در رویکرد ها را داشته باشید .

این مطلب با توجه به تجارب تیم مهندس پیام خرازیان تهیه شده است .

جهت دریافت راهنمایی در خصوص تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی ، با شماره تلفن زیر تماس بگیرید یا درخواست خود را ایمیل نمایید .
09123386349
www.kharazian.ir

آموزش خود اظهاری الگوی تعالی سازمان تنظیم مقررات رادیویی

آموزش تدوین اظهارنامه بر مبنای الگوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی ( خوداظهاری تنظیم مقررات رادیویی ) بصورت کاربردی توسط تیم مهندس پیام خرازیان ارائه می گردد .

در دوره تدوین اظهارنامه مدل تنظیم مقررات رادیویی ، شرکت کنندگان با نحوه جمع آوری اطلاعات و توانمندسازها و نتایج و نحوه نگارش اظهارنامه تعالی بصورت کاربردی آشنا می گردند .

به منظور حصول اطمینان از رقابت سالم و تداوم ارائه خدمات اپراتورها و سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات ، ارزیابی و رتبه بندی اپراتورهای ارائه کننده خدمات توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات سالیانه انجام می گردد .
در این ارزیابی اپراتورهای مخابراتی ، شرکت های PAP ، شرکت های SAP ، ISP و ISDP به تفکیک بر اساس الگوی تعالی اپراتورهای برتر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات بر اساس خود اظهاری ( اظهارنامه تعالی سازمانی ) مورد ارزیابی قرار می گیرند .
تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی بر اساس الگوی ارائه شده توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد .
با توجه به تجربه تیم مشاوره مدیریت مهندس پیام خرازیان در تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی EFQM  درسازمان های مختلف ، دوره آموزشی نحوه تدوین اظهارنامه تعالی بر مبنای مدل تنظیم مقررات رادیویی برنامه ریزی شده است .
در دوره تدوین اظهارنامه مدل CRA ، نحوه  سازماندهی تیم ها جهت جمع آوری اطلاعات اظهارنامه تعالی مدل CRA و نحوه نگارش اظهارنامه تعالی بصورت کاربردی آشنا می گردید .

اظهارنامه تعالی سازمانی ، تصویری از رویکردهای توانمند سازها و نتایج عملکردی سازمان را بر مبنای الگوی تعالی اپراتورهای برتر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات  ، در قالب صفحات محدود مشخص می نماید .

اظهارنامه ( submission ) گزارشی از عملکرد سازمان در قالب معیارهای الگوی تعالی می باشد . تعداد صفحات اظهارنامه مشخص و محدود است. از این رو سازمانها باید بتوانند به بهترین نحو ، فعالیت های خود را در قالب صفحات محدود اظهارنامه  تعالی سازمانی نمایش دهند تهیه و تنظیم اظهارنامه مبنای الگوی تعالی اپراتورهای برتر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات  در ساختار مناسب می‌تواند یکی از عوامل کلیدی موفقیت هر سازمانی در ارزیابی سازمان تنظیم مقررات رادیویی باشد .

آموزش تدوین اظهارنامه بر مبنای الگوی الگوی تعالی اپراتورهای برتر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات

برگزار کننده :  تیم مهندس پیام خرازیان

مدرسین دوره آموزش تدوین اظهارنامه :

مهندس پیام خرازیان

مدت دوره تدوین اظهارنامه مدل تنظیم مقررات رادیویی : 8 ساعت – ساعت : 9 الی 17

محتوی دوره آموزش تدوین اظهارنامه مدل تنظیم مقررات رادیویی ( خوداظهاری تنظیم مقررات رادیویی )

آشنایی کاربردی با منطق رادار RADAR
نحوه سازماندهی تیم های کاری جهت تدوین اظهارنامه
نحوه جمع آوری اطلاعات مربوط به معیارهای توانمند ساز مدل تعالی سازمانی
نحوه جمع آوری اطلاعات مربوط به معیارهای نتایج مدل تعالی سازمانی
بررسی استاندارد های نگارش اظهارنامه ( خوداظهاری CRA )
بررسی نکات مهم در خصوص توانمند ساز ها و نتایج  اظهارنامه CRA

مزایای دوره تدوین اظهارنامه مدل تنظیم مقررات رادیویی – خود اظهاری CRA  :

•    کسب مهارت در سازماندهی تیم تدوین اظهارنامه مدل تنظیم مقررات رادیویی
•    کسب مهارت در نحوه جمع آوری اطلاعات اظهارنامه مدل تنظیم مقررات رادیویی
•    کسب مهارت نگارش اظهارنامه سازمان تنظیم مقررات رادیویی

دوره تدوین اظهارنامه مدل تنظیم مقررات رادیویی در محل سازمان شما نیز قابل برگزاری می باشد . جهت برگزاری دوره در محل سازمان شما با شماره تلفن زیر تماس گرفته یا درخواست زیر را تکمیل نمایید .

در صورت تمایل جهت ثبت نام در دوره آموزش تدوین اظهارنامه مدل تنظیم مقررات رادیویی در محل تهران درخواست خود را از طریق تکمیل پیش ثبت نام دوره زیر یا ارسال ایمیل به ما اعلام نمایید .

جهت راهنمایی جهت استفاده از خدمات مشاوره تعالی سازمان بر مبنای الگوی تعالی سازمان تنظیم مقررات رادیویی و آموزش خوداظهاری تنظیم مقررات رادیویی با تیم مهندس پیام خرازیان با شماره های زیر تماس بگیرید یا درخواست خود را ایمیل کنید :

خرازیان 09123386349             

www.kharazian.ir

مشاوره سیستم مدیریت ایمنی بهداشت شغلی OHSAS 18001

با استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بر اساس استاندارد OHSAS 18001 در سازمان شما ،  این سیستم به شما در کاهش حوادث  ،  دوباره کاری ها و به حداقل رساندن مسائل ایمنی و بهداشت شغلی  کمک می نماید
تیم مشاوره OHSAS 18001 در سازمان ها و صنایع مختلف سیستم مدیریتی را استقرار نموده و بصورت حرفه ای با استاندارد های مدیریتی و کاربرد آن در صنایع مختلف آشنا می باشد .
تیم مشاوره  مهندس پیام خرازیان خدمات مشاوره سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را با قدم  های زیر در محل سازمان ها تا دریافت OHSAS 18001 ارائه می نماید :
مشاوره OHSAS 18001 با قدم  های زیر در محل سازمان ها ارائه می شود :
تهیه برنامه زمان بندی مشاوره سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS 18001
شناخت وضعیت موجود سازمان بر اساس سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی استاندارد OHSAS 18001
آموزش سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بر اساس استاندارد OHSAS 18001
مستندسازی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی سازمان
در این مرحله ، مشاور OHSAS 18001 با همکاری مدیران واحدها اقدام به طراحی سیستم مدیریتی ایمنی و بهداشت شغلی بر اساس استاندارد OHSAS 18001 می نماید
شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک
با استفاده از ابزارها و تکنیک های ارزیابی ریسک  ،  شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک فعالیت ها صورت می گیرد  ، تکنیک شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک بطور مستمر خطرات ناشی از فعالیت های سازمان را شناسایی و کنترل می نماید .
نظارت بر اجرای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی
مشاور بر استقرار سیستم مدیریت ایمنی ، بهداشت شغلی نظارت می نماید و ممیزی داخلی توسط مشاور با همکاری کارکنان آموزش دیده سازمان اجرا شده و اقدامات لازم جهت بر طرف سازی عدم انطباق های شناسایی شده صورت می گیرد .
ممیزی خارجی
این مرحله مشاور استاندارد OHSAS 18001 ، سازمان را در انتخاب شرکت گواهی دهنده OHSAS 18001 راهنمایی نموده و در طی فرآیند ممیزی خارجی تا مرحله اخذ گواهینامه OHSAS 18001 همراهی می نماید
استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS 18001 می تواند مزایای زیر را برای سازمان ها داشته باشد :
–     کاهش یا حذف هزینه های مرتبط با آسیب ها / بیماری های  ناشی از فعالیت ها
–     کاهش هزینه ها و حذف دوباره کاریها شود
–    افزایش رعایت مقررات و قوانین مربوط به ایمنی و بهداشت شغلی
–  ارتباط با طرفهای دی نفع در خصوص مسائل ایمنی و بهداشت شغلی و جلب رضایتمندی ذی نفعان
–    به حداقل رساندن خطرات ناشی از فعالیت ها از طریق شناسایی و  ارزیابی ریسک

جهت ثبت درخواست مشاوره استاندارد OHSAS 1800 با شماره تماس زیر تماس بگیرید  مهندس پیام خرازیان


09123386349

www.kharazian.ir

شرکت گواهی دهنده ایزو

شرکت گواهی دهنده ایزو معتبر ، تحت نظارت سازمان های اعتباردهی ملی و بین المللی بر اساس الزامات مشخص شده مورد ارزیابی قرار گرفته و اعتباردهی می گردند .
چرا از یک مرجع معتبر صدور گواهینامه ایزو برای ممیزی خارجی استفاده می گردد ؟

انتخاب شرکت گواهی دهنده ایزو برای صدور گواهینامه ایزو می تواند مملو از ناشناخته هایی باشد انتخاب یک شرکت گواهی دهنده ایزو معتبر با اعتباردهی از IAFو MLA بهترین روش می باشد .

در انتخاب یک شرکت گواهی دهنده ایزو موضوعات زیر باید مد نظر قرار گیرد :

– صلاحیت ، آموزش پایش شایستگی های کارکنان که این نظارت توسط سازمان های اعتباردهی بر شرکت گواهی دهنده ایزو صورت می گیرد.
– بخش تخصص کارکنان در ارتباط با تجارب .
– شناخته شدن شرکت گواهی دهنده ایزو در بازار داخل و خارج کشور .
– مستقل و بی طرفانه بودن شرکت گواهی دهنده ایزو .
– اعتباردهی های شرکت گواهی دهنده ایزو ، یک شرکت گواهی دهنده ممکن است از چند سازمان مختلف اعتباردهی شده باشد مثلا یک شرکت گواهی دهنده آمریکایی که در ایران فعالیت می نماید ممکن است علاوه بر اعتبارد دهی ANNB آمریکا ، اعتباردهی UKAS و اعتبارد دهی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI  را هم نیز داشته باشد .
برای اطمینان از صلاحیت و بی طرفی شرکت های گواهی دهنده ایزو ،  ارزیابی مستقل از مراجع صدور گواهینامه بر اساس استاندارد ISO 17021 توسط سازمان های اعتبار دهی انجام می گردد ( ایزو 17021 الزامات برای انجام ممیزی سیستم مدیریتی در شرکت گواهی دهنده ایزو را فراهم می نماید )
بهتر است شرکت گواهی دهنده ایزو را انتخاب کنید تا قادر به نشان دادن تاییدیه مستقل از شایستگی و استقلال خود داشته باشد .

مزایای استفاده از مراجع صدور گواهینامه  ( شرکت های گواهی دهنده ایزو ) :

– کاهش ریسک تامین و انتخاب شرکت گواهی دهنده ایزو و اعتماد به برآورده سازی الزامات مشخص شده  .
– برنده نمودن کسب و کار بصورت فزاینده ای با استفاده از خدمات ارزیابی انطباق معتبر .
– دسترسی به بازارهای خارج از کشور با توجه به گواهینامه های صادر شده توسط شرکت گواهی دهنده ایزو که اعتباردهی شده از IAF MLA  ، این گواهینامه ها در سراسر جهان پذیرفته شده است .
– شرکت گواهی دهنده ایزو معتبر به شما در شناسایی بهترین تجارب برای دانش کسب و کار شما کمک می نماید .
– تمایز بازار محصولات و رهبری با نشان دادن  گواهینامه ایزو معتبر به دیگران ، شواهد معتبری از استفاده از شرکت گواهی دهنده معتبر می باشد .
– کاهش بوروکراسی و افزایش بهره وری از طریق کاهش ممیزی مجدد کسب و کار شما .

چگونه یک شرکت گواهی دهنده ایزو معتبر پیدا کنیم ؟

برای پیدا کردن سازمان اعتبادرهی در کشور مورد نظرتان ، شما باید به سایت IAF مراجعه نمایید

هدف سازمان IAF به رسمیت شناختن شرکت های گواهی دهنده در جهان بر اساس اعتباردهی صورت گرفته و ایجاد ارزش برای همه ذینفعان با انجام فعالیت ها می باشد .
اعضاء IAF در سراسر جهان ،  بوسیله اصول و روش های ارزیابی انطباق برای دستیابی به اهداف تجاری عمومی و ایجاد اعتماد به نفس لازم برای پذیرش در بازار تلاش می نمایند .
سازمان های اعتباردهی در کشور ها ارزیابی مستقل از شرکت صدور گواهی دهنده ایزو بر اساس استاندارد های شناخته شده نظیر ایزو 17021 انجام می دهد و لیستی از شرکت های گواهی دهنده ،  شامل مشخصات ، تلفن تماس و دامنه فعالیت را منتشر می نمایند .
در ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، یک نهاد دولتی وظیفه نظارت و کنترل بر روی شرکت های گواهی دهنده را انجام می دهد .
سازمان اعتباردهی در برخی از کشور ها :

مثال : در صورتی که شما یک شرکت گواهی دهنده ایزو ،  انگلیسی را برای ، انجام ممیزی خارجی شخص ثالث و صدور گواهینامه ایزو انتخاب نمایید ، شرکت گواهی دهنده باید تحت اعتباردهی UKAS باشد و نام شرکت گواهی دهنده در سازمان اعتباردهی UKAS کشور انگلستان قرار داشته باشد .
با توجه به تحریم ها ،  برخی از سازمان های اعتباردهی کشورهای خارجی به شرکت های گواهی دهنده ایزو در ایران اجازه صدور گواهینامه ایزو را نمی دهند بدین منظور برخی از افراد سودجو از این موقعیت سوء استفاده نموده و با ثبت یک شرکت خارجی و راه اندازی سایت های اینترنتی به زبان انگلیسی اقدام به صدور گواهینامه ایزو تقلبی می نمایند .

با توجه به توضیحات فوق جهت انتخاب یک شرکت گواهی دهنده ایزو معتبر باید اعتباردهی شرکت گواهی دهنده ایزو ، سوابق ممیزی استاندارد مورد نظر در دامنه محصولات ، سوابق فعالیت و شهرت آن شرکت در بازار محصولات شما مورد ارزیابی قرار گیرد .

در صورت نیاز به راهنمایی برای انتخاب شرکت گواهی دهنده ایزو  و اخذ گواهینامه ایزو ، متناسب با فعالیت های سازمان شما با شماره تلفن زیر آقای مهندس پیام خرازیان تماس بگیرید :

www.kharazian.ir

0912338634

مشاور ایزو 9001

با استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 در سازمان شما ، دوباره کاری ها کاهش یافته ، خواسته های مشتریان برآورده شده و رضایتمندی مشتریان  افزایش می یابد.
تیم مشاوره ایزو 9001 ، استاندارد بین المللی ایزو را در سازمان ها و صنایع مختلف استقرار نموده و بصورت حرفه ای با استاندارد های مدیریتی و کاربرد آن در صنایع مختلف آشنا می باشد . شما ما با گرفتن مشاوره ایزو 9001 از تیم مشاور ایزو می توانید در کمترین زمان سیستم متناسب با سازمان خود را استقرار نموده و گواهینامه ایزو 9001 را اخد نمایید.
تیم مشاوره ایزو 9001 ( مهندس پیام خرازیان )  خدمات مشاوره ایزو 9001 را با قدم های زیر در محل سازمان ها تا دریافت گواهینامه ایزو 9001 ارائه می نماید :

تهیه برنامه زمان بندی مشاوره استقرار سیستم مدیریت کیفیت  ISO 9001
شناخت وضعیت موجود سازمان بر اساس استاندارد ISO 9001

در این مرحله گزارش شناختی از وضعیت سیستم مدیریتی توسط مشاوره ایزو 9001 تهیه می گردد.
آموزش سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ایزو  9001

آموزش ایزو 9001 توسط تیم مشاوره ایزو 9001 به کارکنان ارائه می گردد و کارکنان با الزامات استاندارد ایزو 9001 بصورت کاربردی آشنا می گردند.

مستندسازی سیستم مدیریتی سازمان بر اساس استاندارد ایزو 9001
در این مرحله مشاور ایزو  9001 با همکاری مدیران فرآیند ها اقدام به طراحی مستندات سیستم مدیریت کیفیت  بر اساس استاندارد  ایزو 9001 می نماید

نظارت بر اجرای سیستم مدیریت کیفیت پیاده سازی ایزو 9001
دراین مرحله از مشاوره ایزو 9001 ، نظارت بر  اجرای سیستم مدیریت کیفیت بر اساس  روش ها و معیارهای تعریف شده و استاندارد ایزو 9001 صورت گرفته  و سازمان جهت دریافت گواهینامه ایزو 9001 آماده می گردد .
همچنین در این مرحله ممیزی داخلی توسط مشاور و تیم آموزش دیده از کارکنان شرکت صورت گرفته و عدم انطباق های  سیستم مدیریتی شناسایی شده و اقدامات لازم جهت بر طرف نمودن عدم انطباق های سیستم مدیریتی صورت می گیرد .
ممیزی خارجی
در این مرحله مشاور ایزو 9001  ، سازمان را در انتخاب شرکت گواهی دهنده ایزو 9001 راهنمایی نموده و در طی فرآیند ممیزی خارجی تا مرحله اخذ گواهینامه ISO 9001  همراهی می نماید
استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 مزایای زیر را برای سازمان ها  می تواند داشته باشد :
–     افزایش رضایتمندی مشتریان
–     کاهش هزینه ها
–  کاهش دوباره کاری های و عدم انطباق ها
–     رعایت مقررات و قوانین مربوط به محصول و خدمات
–    افزایش سهم بازار و جلب رضایتمندی مشتریان
جهت ثبت درخواست مشاوره ایزو 9001 با شماره تماس زیر تماس بگیرید یا جهت ثبت درخواست مشاوره ایزو 9001  ، به سایت زیر مراجعه نمایید .

09123386349

www.kharazian.ir

www.kharazian.ir